• شنبه ٢١ تير ١٣٩٩-٢٠:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٣٠٣
با رأی دیوان عدالت اداری برگزاری انتخابات شورایاری‌ها ممنوع شد

پایان یادگار دموکراتیک «پرویز پیران» برای پایتخت

علی اعطا با بیا اینکه سال ١٣٨٦ شكایتى از طرف وزارت کشور به دیوان عدالت اداری می‌رود، با این موضوع که اساسا برگزاری انتخابات از وظایف حاکمیتی وزارت کشور است و شورای شهر که دارای شخصیت غیرحقوقی غیردولتی است، نمی‌تواند برگزارکننده انتخابات باشد. افزود:اصلا حل مشكل قانونی انتخابات شورایاری‌ها در حدود اختیارات شورای شهر نیست و باید مجلس آن را حل كند.

  به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با «شرق»، با بیان اینکه اصلا حل مشكل قانونی انتخابات شورایاری‌ها در حدود اختیارات شورای شهر نیست و باید مجلس آن را حل كند، گفت: برخى انتقاداتى كه مطرح مى‌شود، برای ما تعجب‌برانگیز است. برخى انتقاد مى‌كنند كه چرا شوراى پنجم در این سه سال مشكل قانونى شورایارى‌ها را حل نكرد؛ اما ١٠ سال در همین شورای شهر عضو بوده‌اند و مسئولیت داشته‌اند. خب اگر در این سه سال باید كارى انجام می‌شد كه نشد، چرا همین كار در آن 10 سال انجام نشد؟ سال ١٣٨٦ شكایتى از طرف وزارت کشور به دیوان عدالت اداری می‌رود، با این موضوع که اساسا برگزاری انتخابات از وظایف حاکمیتی وزارت کشور است و شورای شهر که دارای شخصیت غیرحقوقی غیردولتی است، نمی‌تواند برگزارکننده انتخابات باشد. 
در آن دادخواست گفته شده که قانون شوراها که در بند ٧ ماده ٧١ آن که درباره تشکیل انجمن‌هاى شورایاری صحبت کرده، معنای برگزاری انتخابات را ندارد؛ بنابراین تشکیل انجمن‌های شورایاری مورد قبول است؛ اما اینکه شورای شهر بیاید انتخابات برگزار کند، درباره این اعلام شکایت می‌شود. منتهی بعدها، وزارت کشور از شکایت خود صرف نظر می‌کند و در نتیجه صدور رأی از سوی دیوان بلاموضوع می‌شود. این سابقه ماجراست. 
 ادامه گزارش را در لینک زیر بخوانید: 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: